درهمانـــــه

با ما باش

درهمانـــــه

با ما باش

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

طریقه خواندن نماز عید فطر

mina hamidi | جمعه, ۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۳ ب.ظ


 نماز عید فطر

 

سوال :آیا حضور در نماز عید فطر بر هر مسلمانی واجب است ؟و طریقه خواندن نماز عید فطر را توضیح دهید.

 

پاسخ : این نماز در زمان حضور امام(علیه السلام) واجب است و باید به جماعت خوانده شود، ولی در زمان ما که امام(علیه السلام) غایب است مستحب می باشد و می توان آن را به جماعت یا فرادی خواند.


وقت نماز عید فطر از اوّل آفتاب است تا ظهر، ولی مستحبّ است نماز عید قربان را بعد از بلند شدن آفتاب بخواند و در عید فطر مستحبّ است بعد از بلند شدن آفتاب افطار کند و زکات فطره را بدهد و بعد نماز عید را بجا آورد.

 

  • mina hamidi

سالروز واقعی تولد رهبر انقلاب؛ 29 فروردین

mina hamidi | چهارشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸ ق.ظ
 

»» به بهانه ٧٢ سالگی و سالروز واقعی ولادت پر برکت ِعزیز دوران؛ امام خامنه ای(جانها فدایش)

... تاریخ قمری صحیح تولّد رهبر حکیم انقلاب، 28 صفر 1358 هجری قمری است و با پیگیری از مرکز تقویم مؤسسه فیزیک دانشگاه تهران، آن تاریخ را با تقویم شمسی تطبیق داده و در می‌یابد ایشان چهارشنبه 29 فروردین 1318 متولد گردیده‌اند... پیشتر هم شنیده می شد که امام خامنه‌ای، تاریخ تولّدی که برایشان نقل می‌شود را نادرست خوانده بودند، اما درشناسنامه ایشان همان تاریخ قید شده بود.

پس از رسیدن خبر برپایی جشن به آیت‌الله خامنه‌ای، ایشان در حاشیه برگه‌ای که حاوی آن خبر بود نوشته‌اند: «این کار غلط است، این تولد و امثال آن هیچ جشنی ندارد، برگزارکنندگان مسئول وقت و عمر و اموالی هستند که در این کار صرف و ضایع می شود. من از کسی که برای تولد من جشن می گیرد به هیچ وجه متشکر نمی شوم و او را مسئول زیان های این کار هم می شناسم».

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/11746/B/13891225_0111746.jpg

  • mina hamidi

10جایگزین برای مقابله با دیابت

mina hamidi | دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۰۰ ب.ظ

براساس گزارش مرکز تحقیقات دیابت آمریکا اعلام شد

مرکز تحقیقات دیابت آمریکا در گزارشی با اعلام اینکه رژیم غذایی مهمترین عامل ابتلا به دیابت است ، 10 ماده غذایی گواوا، گوشت گاو، آوکادو، تخم کتان، کره بادام زمینی، سیب، تخم مرغ، ماهی، بروکلی و جو را به عنوان جایگزین های موثر مقابله با دیابت معرفی کرد.

  • mina hamidi

یک متخصص طب سنتی معتقد است: بهترین زمان برای دریافت آب و مایعات کافی توسط روزه داران را از حدود یک تا دو ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از وعده سحری است.


  • mina hamidi