درهمانـــــه

با ما باش

درهمانـــــه

با ما باش

سقف معرفت خود را سایت ها و روزنامه ها قرار ندهید

mina hamidi | چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۱۴ ق.ظ

جمله ای که در آن لحظه ذهنم را درگیر خود کرده بود . جمله رهبری که درمورد مطالعه گفتند: سقف معرفت خود را سایت ها و روزنامه ها قرار ندهید.
به راستی هر کدام از ما جوانان چند ساعت از وقت خود را پشت سیستم های رایانه ای میگذرانیم یا حتی در رخت خواب هم گوشی های مان به همراه داریم؟ در هفته چند صفحه از کتاب را ورق می زنیم؟
در افکار خود غرق بودم که ناگهان چیزی محکم خورد به کمرم...!
چطوری رفیق در فکر هستی!!کشتی هایت غرق شده (در حال خنده)

نازنین بود با ابروهای گره خورده گفتم دختر یواش، تو اینجا چکار میکنی؟
نازنین: از اینجا میگذشتم دیدم یک خانم خوب، نجیب و خوشکل سرش در لاک خود برده و یک گوشه از این پارک پر گل نشسته است.
من: لبخندی زدم؛ تو دیگر که هستی همیشه مثل جن ظاهر می شوی.
نازنین: خب دیگر گفتم میان این گل های رنگارنگ یک گل اینجا کم داری تندی دویدم کنارت نشستم.
آمدم جوابش را بدهم که جیلینگ جیلینگ گوشی نازنین به صدا در آمد.
گوشی را فوری بیرون آورد و کنجکاو نگاه صفحه موبایل کرد.
من در این فرصت باز رفتم سر افکار خودم ...
نازنین حدود 20 دقیقه فقط نگاهش به گوشی بود؛ انگار نه انگار من در کنارش هستم؛ دیگر از اون نازنین چند دقیقه پیش خبری نبود؛ آن دختر خوش و خرم که چند دقیقه پیش باعث شادی من شد چگونه میشود در یک لحظه نسبت به اطرافیانش اینگونه بی احساس شود!
تصمیم گرفتم از نازنین که حالا با لبخندی به صفحه گوشی نگاه میکرد سوالی بپرسم...
نازنین جان همیشه چت کردن با گوشی را نسبت به اطرافیانت اهمیت بیشتر میدهی؟
نازنین حیرت زده به من نگاه کرد احساس کردم کمی خجالت کشیده است.
نازنین: جان تو داشتیم در مورد کنکور در گروه دوستانم صحبت می کردیم. خودت میتوانی واتس آپم را نگاه کنی.
نازنین جان من ناراحت نشدم فقط کمی فکر کردم چند نفر از آدم ها اینگونه اسیر تکنولوژی شده اند .
من میبینم خانواده هایی را که در کنار هم هستند اما ذهن آنها جای دیگری غرق در شبکه های اجتماعی است.
نازنین: واقعیت اینجاست که من هم این گونه آدم ها را حتی در خانواده خودم زیاد دیدم.
نمونه آن این است که مادرم تمام سرگرمی اش شده شبکه های اجتماعی و وقتی پدرم از سر کار می آید از این رفتار مادرم شکایت میکند اما میبینم که پدرم هم کم کم تسلیم شبکه های اجتماعی شد و به شبکه های اجتماعی روی آورد.
آره درسته شاید نکات منفی آن زیاد هستند؛ پیر جوان هم نمی شناسد اما از بعد مثبت هم می شود به آن نگاه کرد.
به این جمله رهبر انقلاب مان توجه کن:
« اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است !»
من: پس نتیجه میگیریم از فضای مجازی می توانیم استفاده درست کنیم. همان طور که همه کشورها دارند فرهنگ خود را گسترش میدهند ما هم باید کشور، فرهنگ، عقیده و مذهب خودمان را گسترش و تبلیغ کنیم.
نازنین: اما متاسفانه خیلی ها از مردم به دید سرگرمی به شبکه های اجتماعی نگاه میکنند؛ در حالی که کشورهای دیگه از این فضا دارند به نحو احسنت استفاده میبرند.
رهبری جمله ای دارند:
تولید، توزیع و تبلیغ انواع آثار هنری به منظور گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و مبارزه با تهاجم فرهنگی و ابتذال اخلاقی، از مصادیق مهم عمل صالح و از واجبات کفایی است.


الهی چنان کن سرانجام کار
تو خوشنودباشی و ما رستگار





  • mina hamidi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی